Zapraszamy dzieci, które nie chodziły do przedszkola po odbiór kart pracy. Książki znajdują się w półeczkach dzieci w szatni. Wszelkie informacje dotyczące zajęć będą na bieżąco aktualizowane.

Sanepid podjął decyzję o kwarantannie do dnia 31 października 2020. Od poniedziałku zapraszamy do przedszkola.

,,MOJA MIEJSCOWOŚĆ “

Cele :
Dziecko:
– potrafi się przedstawić,
– zna swój adres zamieszkania,
– rozpoznaje i nazywa znane obiekty i miejsca w okolicy przedszkola i swego miejsca zamieszkania,

„Dom” – praca z ZG17 – ćwiczenia grafomotoryczne

zabawa ruchowa :https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

Słuchanie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=_xJ-4YgLVHc

tekst piosenki:

Wszędzie wokół piękna zieleń,
drzewa, kwiaty cieszą mnie.
Tam wysoko ptaszek śpiewa,
ja tu zawsze mieszkać chcę.

Wszystko tutaj jest mi bliskie
wszystko tutaj dobrze znam.
Tutaj mam przyjaciół wielu
i nie jestem nigdy sam.

Patrzę w prawo widzę sklepy
patrzę w lewo widzę most.
Tam na rogu jest apteka
a plac zabaw jest na wprost

Rozmowa na temat treści utworu: – O czym jest piosenka?
    – Gdzie mieszkacie: na wsi czy w mieście?
    – Jak nazywa się miejscowość, w której mieszkacie?
( przypominamy sobie adres zamieszkania)
Jak nazywa się miejscowość, gdzie znajduje się nasze przedszkole. Dzieci dzielą nazwę Wiśniowa na sylaby, wyodrębniają pierwszą głoskę.

Przypomnijcie sobie jak wygląda herb i flaga Wiśniowej

Co znajduje się w Twojej miejscowości zagadki obrazkowe ?

Czy pamiętacie nasze spacery i wycieczki? Odszukajcie wśród ilustracji obiekty charakterystyczne dla naszej miejscowości i spróbujcie je nazwać. Podzielcie ich nazwy na sylaby. Spróbujcie wyodrębnić pierwszą głoskę. A może uda Wam się wymienić wszystkie głoski?

„Liczymy” – praca z KP1.43.

CZWARTEK 28.10.

Muzyka naszego regionu”

Cele ogólne:

  • rozpoznawanie melodii walczyka, poleczki i krakowiaka;
  • kształtowanie sposobu estetycznego sposobu poruszania się;
  • budzenie zainteresowań muzyką ludową i swoim regionem.

Regiony Polski – zabawa dydaktyczna. Posłuchajcie wiersza oraz fragmentów tekstów pieśni ludowych.

Krakowianka Anna Świrszczyńska
Jestem sobie Krakowianka,
mam warkoczyk po kolanka.
Mam na głowie śliczny wianek –
taki zwyczaj Krakowianek.
Patrzcie tylko, mili moi,
Krakowiaczek przy mnie stoi.
Prawą nóżką przytupuje,
zaraz ze mną zatańcuje.


Łoicoka jezdym (fragment)
Podał: Stanisław Cieslak z Łowicza 1954
Łoiconka jezdym z rodu Ksińzackiego,
lubie tańczyć, śpiewać jaz do dnia białego. (…)
Mom porządek w domu, mom porządek w sini,
kazdo łoiconka dobro gospodyni. (…)


Jezdym Ksińzok (fragment)
Podał: Józef Kołaczek z Łowicza 1994
Jezdym Ksińzok, chłop prawdziwy,
barcysty i 􀢔urodziwy,
||: jak topola wyrośnięty,
jak dąb twardy nieugięty :|| (…)
Jezdym Ksińzok, tym sie chlubie,
i swój chłopski 􀢔ubiór lubie,
||: sanujom go tyz na świecie,
hyn daleko, wszyscy wiecie||: (…)
􀢔 – znak, który należy czytać jako ł,
np. łurodziwy, łubiór

O kim były teksty? Kim jest Krakowianka, Łoiconka, Ksińzok? Skąd pochodzą, gdzie mieszkają?

Dawniej ludzie na wsi tak mówili i, to w różnych miejscach
Polski. Polska to kraj, który składa się z kilku regionów i, tak jak w puzzlach, każda część ma swoją nazwę, np. Mazowsze, Śląsk, Pomorze, Kaszuby, Podlasie, Małopolska, Wielkopolska, Kujawy, Warmia, Mazury, Podhale. Każda z nich ma swój język, gwarę, stroje, charakterystyczne
potrawy, zwyczaje.

A teraz obejrzyjcie poleczkę i krakowiaka.

Proponuję zabawę przy muzyce.

Karta pracy na dzisiaj: KP1.44 – szukamy różnic i ozdabiamy dowolny rysunek.

PIĄTEK 29.10.

Temat: ” Moja miejscowość dawniej i dziś”

  • Cele:
  • budzenie zainteresowania swoją miejscowością,
  • kształtowanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie wyobraźni.

Zapraszam Was na wirtualny spacer do Izby Regionalnej, która znajduje się w Wiśniowej. Obejrzycie tam eksponaty narzędzi, urządzeń, a także zabawek tradycyjnego gospodarstwa domowego.

https://wisniowa.malopolska.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&menu=116&sub=7&dzialy=116&akcja=artykul&artykul=406

Pobawcie się również w małych architektów i stwórzcie budowle z dostępnych materiałów: klocków, kartonów itp.

Zapytajcie Rodziców w jakie zabawy bawili się w dzieciństwie?

Utrwalcie także Swój adres zamieszkania.

W książeczkach Grafomotoryka, str. 17, policzcie z ilu deseczek zrobiony jest płotek przed domkiem? Ile okienek ma dom?

Następnie zapraszam Was na małą gimnastykę:

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Pozdrawiamy Was serdecznie! Do zobaczenia!


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *