Propozycje aktywności na poniedziałek 14 grudnia dla przedszkolaków z grupy „Misie”
Temat dnia : Świąteczne przygotowania
Cel ogólny:
– Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego, wprowadzenie w nastrój świąt
- Na dobry początek zapraszamy do zabawy ruchowej “Świąteczne porządki”
2. Rozmowa wprowadzająca do tematu Świąt Bożego Narodzenia, wspólne oglądanie zdjęć, przedstawiających bożonarodzeniowe tradycje.
– Jakie zbliżają się święta?
– Jak przygotowujemy się do Świąt Bożego Narodzenia?
– Co dzieci lubią najbardziej w tym okresie?







3. Słuchanie opowiadania pt. „Domowe przygotowania do Wigilii”.
„Jaś i jego rodzina przygotowują się do Świąt Bożego Narodzenia. Rodzice z dziećmi wybierają się po choinkę do lasu – wybierają najpiękniejszą i zabierają ją do domu. Wspólnie stroją choinkę ozdobami, które wcześniej sami zrobili. Tatuś przypina lampki, a mamusia, Jaś i jego siostra Małgosia wieszają ozdoby. Każdy ma przydzielone zadanie. W Wigilie dzieci nakrywają stół, stawiają świece, ustawiają talerze i rozkładają sztućce. Tatuś smaży rybę, a mamusia lepi pierogi z grzybami w kuchni. W domu panuje miła, świąteczna atmosfera. Wszyscy są życzliwi, uśmiechnięci i radośni względem siebie. Wieczorem kiedy wszystko jest gotowe siadają do wigilijnego stołu. Dzielą się opłatkiem, śpiewają kolędy i składają sobie życzenia. Cieszą się prezentami, które znaleźli pod choinką”.
4. Rozmowa n/t treści opowiadania.
– Gdzie rosła choinka? (w lesie)
– Gdzie zabrali choinkę z lasu?(do domu)
– Co smażył tata?(ryby)
– Co lepiła mama w kuchni?(pierogi)
– Jaka jest atmosfera w domu podczas świąt?
– Co zrobiły dzieci z choinką? (ubrały choinkę w bombki, ozdobiły, przystroiły)
– Co znalazły dzieci pod przystrojoną choinką? (prezenty)
5. Ćwiczenie słuchu fonematycznego. Zadaniem dzieci jest podzielenie na sylaby rzeczy znajdujących się na obrazkach. Zdjęcia poniżej




6. „Wyprawa po choinkę”- opowieść ruchowa
– Wybieramy się do lasu po choinkę – marsz z wysoko uniesionymi kolanami.
– Jesteśmy już w lesie. Musimy teraz zachowywać się cicho. Mieszkańcy lasu nie lubią hałasu – dzieci zatrzymują się i przykładają palec do ust.
– Rozejrzyjmy się za choinką! – dzieci rozglądają się, przykładają rękę do czoła, naśladują patrzenie przez lornetkę.
– Popatrzcie! Tam widzę choinkę. Podbiegnijmy do niej – dzieci uderzeniami rąk o uda naśladują bieg.
– Zabierzemy choinkę do przedszkola – ruch zabrania choinki na plecy.
– Wracajmy – marsz z wysoko uniesionymi kolanami.
7. Ćwiczenia percepcji wzrokowej – wyszukiwanie różnic w obrazkach o tematyce świątecznej

0 komentarzy