Propozycje aktywności na poniedziałek 14 grudnia dla przedszkolaków z grupy „Misie”

Temat dnia : Świąteczne przygotowania

Cel ogólny:

– Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego, wprowadzenie w nastrój świąt

  1. Na dobry początek zapraszamy do zabawy ruchowej “Świąteczne porządki”

2. Rozmowa wprowadzająca do tematu Świąt Bożego Narodzenia, wspólne oglądanie zdjęć, przedstawiających bożonarodzeniowe tradycje.
– Jakie zbliżają się święta?
– Jak przygotowujemy się do Świąt Bożego Narodzenia?
– Co dzieci lubią najbardziej w tym okresie?

3. Słuchanie opowiadania pt. „Domowe przygotowania do Wigilii”.
„Jaś i jego rodzina przygotowują się do Świąt Bożego Narodzenia. Rodzice z dziećmi wybierają się po choinkę do lasu – wybierają najpiękniejszą i zabierają ją do domu. Wspólnie stroją choinkę ozdobami, które wcześniej sami zrobili. Tatuś przypina lampki, a mamusia, Jaś i jego siostra Małgosia wieszają ozdoby. Każdy ma przydzielone zadanie. W Wigilie dzieci nakrywają stół, stawiają świece, ustawiają talerze i rozkładają sztućce. Tatuś smaży rybę, a mamusia lepi pierogi z grzybami w kuchni. W domu panuje miła, świąteczna atmosfera. Wszyscy są życzliwi, uśmiechnięci i radośni względem siebie. Wieczorem kiedy wszystko jest gotowe siadają do wigilijnego stołu. Dzielą się opłatkiem, śpiewają kolędy i składają sobie życzenia. Cieszą się prezentami, które znaleźli pod choinką”.

4. Rozmowa n/t treści opowiadania.
– Gdzie rosła choinka? (w lesie)
– Gdzie zabrali choinkę z lasu?(do domu)
– Co smażył tata?(ryby)
– Co lepiła mama w kuchni?(pierogi)
– Jaka jest atmosfera w domu podczas świąt?
– Co zrobiły dzieci z choinką? (ubrały choinkę w bombki, ozdobiły, przystroiły)
– Co znalazły dzieci pod przystrojoną choinką? (prezenty)

5. Ćwiczenie słuchu fonematycznego. Zadaniem dzieci jest podzielenie na sylaby rzeczy znajdujących się na obrazkach. Zdjęcia poniżej

bombka
choinka
prezenty
opłatek

6.  „Wyprawa po choinkę”- opowieść ruchowa

– Wybieramy się do lasu po choinkę – marsz z wysoko uniesionymi kolanami.
– Jesteśmy już w lesie. Musimy teraz zachowywać się cicho. Mieszkańcy lasu nie lubią hałasu – dzieci zatrzymują się i przykładają palec do ust.
– Rozejrzyjmy się za choinką! – dzieci rozglądają się, przykładają rękę do czoła, naśladują patrzenie przez lornetkę.
– Popatrzcie! Tam widzę choinkę. Podbiegnijmy do niej – dzieci uderzeniami rąk o uda naśladują bieg.
– Zabierzemy choinkę do przedszkola – ruch zabrania choinki na plecy.
– Wracajmy – marsz z wysoko uniesionymi kolanami.

7. Ćwiczenia percepcji wzrokowej – wyszukiwanie różnic w obrazkach o tematyce świątecznej


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *